ciasto z matcha

 

Dzisiaj ciasto z kubka, albo jak ja - z miski.



Trochę ciężko znaleść konkretny przepis, jeśli się nie może jeść mleka, a nie jest się wege. Jak się jednak przekonałam można zastąpić krowie mleko jakimś roślinnym. Nie wiem czy zawsze, ale w moim przypadku podziałało. 

Drugi problem to brak kakaa. Znaczna większość szybkich ciast jest z kakaem, a ja też nie miałam akurat (do tego też nie odpowiada moim jelitom).

Po poszukiwaniach znalazłam fajny przepis na gazecie współczesnej.

Na taką dość sporą porcję są po 4 łyżełki mąki, cukru; 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia i 2 łyżełki kakao, zamiast którego dałam 2tbs herbaty matchy (na prawdę nie rozumiem jak ludzie mogą robić ciasto ze szpinakiem, żeby było zielone, jak masz inny naturalny barwnik, który jest smaczny).

zamieszałam

I jeszcze 1 jajko całe, i po 3 łyżełki oleju i mleka (ja miałam migdałowe).


Wyjdzie jakby kleik więc wrzucamy do mikrofali. Grzało mi się przez 2,5 minuty na „jet” chyba jest to najmocniejszy program, raczej więcej niż 700W (w sumie nie wiem, ale wszystko tym podgrzewam).


Ciasto jest dobre. Możliwe, że mleko krowie by dało temu taki inny posmak trochę i by było bardziej wilgotne, ale ciężko mi powiedzieć.


ogólnie polecam


Na górę polałam taki dżem czy coś z panna cotty, bo trochę oszukane było - polewa była jeszcze dobra, a śmietana już po terminie :/


Komentarze

  1. Fajny pomysł i na pewno lepsza matcha niż szpinak, zdecydowanie. Tym bardziej, że ciasto to deser, ma być słodkie, nawet, jeśli bardzo delikatnie "posłodzone". A szpinak zdecydowanie nie idzie z tym w parze XD
    Ogólnie być może sama zrobię niedługo.
    Dobrym pomysłem, podobnym do mleka krowiego i nie powodującym szkód w jelitach (a mi szkodzi wszystko, co ma choćby gram mleka od krówki) może być mleko owsiane. I zapewne nadałoby lepszy smak, jak mówiłam, podobne jest nieco do krowiego mleka. Słodsze też lekko.

    Ps: Kakao się nie odmienia przez przypadki itp. w naszym pięknym i powalonym języku XD

    Czekam na jakąś fajną recenzję i pozdrawiam :P

    anielskie-dusze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

sprzątanie szafy

pasta z tofu